پر بازدیدترین
خبر های ورزشی
آمار سایت
امروز
-1
دیروز
-1
هفته
-1
ماه
-1
کل
-1
 
کد مطلب: 227902
سنگيني و تقدس خاک شلمچه با ديگر مناطق جنگي ايران تفاوت دارد
تاریخ انتشار : 1396/01/09 10:14:20
نمایش : 1662
فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامي به منظور زيارت يادمان هاي شهدا با حضور در منطقه عملياتي شلمچه به جمع راهيان نور پيوست.

به گزارش پايگاه خبري تحليلي پيرغار به نقل از شبکه اطلاع رساني راه دانا؛ سرلشکر محمد علي جعفري که پيش از ظهر امروز وارد اهواز و از طرح هاي نهال کاري سپاه در خوزستان و بخش غيزانيه اهواز ديدن کرده بود، لحظاتي پيش وارد يادمان عملياتي شلمچه شد.

سرلشکر جعفري ضمن زيارت شهداي خفته در اين مکان و اداي احترام به مقام شامخ آنها، از روند اعزام و حضور کاروان هاي راهيان نور در مناطق عملياتي هشت سال دفاع مقدس نيز بازديد کرد.

وي در خصوص شرايط سختي که در سال 1365 در جنگ تحميلي براي رزمندگان اسلام پيش آمد اظهار داشت: تا قبل از عمليات کربلاي 5 دشمن با کمک هايي که از ديگر کشور هاي جهان مي گرفت و اين کمک ها هم از سال 61 تا سال 65 به اوج خود رسيده بود، توانست يک سدي از سيم خاردار توسط مين ها به عرض يک کيلومتر شلمچه را آلوده کند.

فرمانده سپاه پاسداران افزود: با عدم موفقيت عمليات کربلاي 4، عمليات کربلاي 5 از لحاظ سياسي و حتي مشخص شدن تکليف جنگ از اهميت بالايي برخوردار شد. با توجه به موانعي که عراق با مين و سيم هاي خادار براي ايران درسته کرده بود نفوذ پذيري به تعبيري غير ممکن بود.

سرلشکر جعفري تصريح کرد: در سال 65 براي ايران مهم بود تا عملياتي بزرگي را ترتيب دهد که علاوه بر گستردگي، پيروزي را به ارمغان آورد و کربلاي 5 به گونه اي شد تا رهبري اينگونه تعبير کند که رزمندگان اسلام صحنه کربلا را در تاريخ دوباره مشق کردند.

وي درباره خاک سنگيني شلمچه براي همه ايران دارد گفت: عمليات کربلاي 5 با حضور 15 الي 20 لشکري که سپاه به خط زده بود، خون اين شهيدان بر اين خاک ريخته باعث شد تا شلمچه جدا از مناطق ديگر براي ايران باشد. اگر عمليات کربلاي 5 نبود هيچگاه قطعنامه و دنيا به نفع ايران راي نمي داد.

فرمانده سپاه پاسداران در اهواز از طرح نهال کاري کيلومتر ۳۰ اهواز ـ ماهشهر بخش غيزانيه بازديد و در حاشيه بازديد نيز خودش نهال  کاري کرد. سرلشکر جعفري در اين بازديد پاي درد و دل مردم بومي بخش غيزانيه نشسته و مشکلات آنها را نيز گوش داده است.

 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 
شهرستان فارسان در یک نگاه
شهرستان فارسان در يک نگاه

خبرنگار افتخاري
خبرنگار افتخاري

آخرین اخبار
اوقات شرعی
google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html google-site-verification=sPj_hjYMRDoKJmOQLGUNeid6DIg-zSG0-75uW2xncr8 google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html